خاستگاه مسجدی، کانون‌های فرهنگی هنری را عامل گسترش برنامه‌های دهه کرامت کرده است
خاستگاه مسجدی، کانون‌های فرهنگی هنری را عامل گسترش برنامه‌های دهه کرامت کرده است

خاستگاه مسجدی، کانون‌های فرهنگی هنری را عامل گسترش برنامه‌های دهه کرامت کرده است

حجت‌‌الاسلام صادق‌زاده گفت: فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از مهم ترین عوامل گسترش برنامه‌های دهه کرامت در کشور است. این نقش‌آفرینی ریشه در جایگاه مسجدی و پایگاه مردمی این کانون‌ها دارد.
شناسه خبر : 945536 تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۴۹

حجت‌ الاسلام والمسلمین «محمد جواد صادق زاده» در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به برکات دهه کرامت در توسعه فرهنگ شادی و نشاط در کشور و ترویج فرهنگ دین داری در میان آحاد مردم، اظهار کرد: برگزاری برنامه های این دهه نقش مهمی در افزایش امید و انگیزه در میان مردم به ویژه در دوره شیوع ویروس کرونا داشته است.

 

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران یادآور شد: مراکز مذهبی و رسانه ها نقش مهمی در همراهی مردم با دهه کرامت دارند و در این میان، فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از مهم ترین عوامل گسترش برگزاری برنامه های دهه کرامت در کشور بوده است. این نقش آفرینی ریشه در جایگاه مسجدی و پایگاه مردمی این کانون ها دارد.

 

وی افزود: یکی از کارکردهای دهه کرامت در سال جاری، افزایش مشارکت مردم در کمک مومنانه به نیازمندان است طوری که همراهی مردم در استمرار اجرای رزمایش مواسات و همدلی به واسطه این دهه عالی بود و انشاءالله شاهد همراهی بیشتر در خدمت کریمانه به طبقات محروم باشیم.

 

صادق زاده گفت: هر سال شاهد گسترش مشارکت بیشتر مردم و گروه های خودجوش و غیر دولتی در اجرای برنامه و جشن های دهه کرامت هستیم و این درست در راستای مطالبه مقام معظم رهبری درباره کاهش نقش سازمان ها در حوزه اجرایی فرهنگ است.

 

وی خاطرنشان کرد: هر قدر گفتمان هایی همچون دهه کرامت در کشور بیشتر شود شاهد پررنگ شدن سبک زندگی دینی در میان مردم و به دنبال آن شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود بنابراین از برکات دهه کرامت موفقیت کشور در کم تر شدن مشکلات اجتماعی و فرهنگی است.

پایان پیام/ 397