تاثیر بزرگداشت دهه کرامت در فرهنگ‌سازی دینی/موفقیت‌های هنری خود را مدیون امام رضا(ع) هستم
تاثير بزرگداشت دهه کرامت در فرهنگ‌سازي ديني/موفقيت‌هاي هنري خود را مديون امام رضا(ع) هستم

تاثیر بزرگداشت دهه کرامت در فرهنگ‌سازی دینی/موفقیت‌های هنری خود را مدیون امام رضا(ع) هستم

همتي با اشاره به اهميت برگزاري و گراميداشت دهه کرامت در ساحت‌هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي و هنري گفت: فعاليت در اين ايام تاثير به سزايي در فرهنگ‌سازي ديني دارد چراکه با نام امام رضا(ع) گره خورده است؛ من بسياري از موفقيت‌هاي هنري خود را مديون آن حضرت هستم.
شناسه خبر : 12918 تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۱:۰۴

«سیروس همتی» در گفت‌وگو با کمیته ارتباطات و فضای مجازی ستاد بزرگداشت دهه کرامت، با اشاره به فرارسیدن ایام ولادت امام رضا(ع) اظهار کرد: هرکسی برای خودش باورهایی دارد که این باورها در رسیدن به آمال و آرزوها تاثیرگذار است؛ ارادت شخصی و قلبی من به امام رضا (ع) به عنوان گل سرسبد کشورمان بسیار زیاد است چراکه مادرم سال ها پیش که صاحب فرزند نمی شد به زیارت امام ر ضا(ع) رفته و نذر امام هشتم می کند که صاحب اولاد شود، پس از این زیارت مادرم صاحب فرزند پسری می‌شود و نام او را «رضا» می‌گذارد که سال ها بعد برای دفاع از این مرز و بوم به جبهه رفته و شهید می‌شود.
 
 
این بازیگر و کارگردان تئاتر افزود: ما در سال های گذشته، جشنواره های دینی و مذهبی متعدد و متفاوتی داشتیم که همه آنها در معرفی، ترویج و تبلیع عقاید و مناسک دینی تاثیرگذار بود اما متاسفانه در سال های اخیر برگزاری بسیاری از این جشنواره ها منتفی شده است و کمتر شاهد جشنواره های تئاتر دینی هستیم. گویی مردم، مسئولان و هنرمندان، دیگر تمایلی برای دیدن و ساختن چنین کارهایی ندارند. خود بنده هرسال در جشنواره تئاتر رضوی شرکت می کردم و تقریبا هرسال هم جایزه می گرفتم. همیشه هم فکر می کردم بخشی از این موفقیت به توانایی، تلاش، تجربه و تخصص من بر می گردد اما اکنون می گویم که بخشی از آن به لطف و کرامت آقا امام رضا (ع ) و باور و ارادت شخصی‌ام به آن حضرت باز می گردد.
 

همتی ادامه داد: بسیار متاسفم برای جشنواره‌هایی که دیگر برایشان بودجه در نظر گرفته نمی شود و برگزار نمی شوند. جشنواره بین المللی عاشورائیان و صاحبدلان کجا هستند و چه شدند؟ متاسفانه امروز اگر یک خارجی بخواهد برای ما یک تئاتر دینی اجرا کند همه جا بوق و کرنا می زنند که چنین کاری قرار است انجام شود اما اگر خود ما بخواهیم به سمت تئاتر دینی حرکت کنیم هیچکس توجهی نمی کند و بودجه ای به ما نمی دهند و این درحالی است که درگذشته تئاترها و سریال های خوبی برای معرفی و شناخت ساحت امام رضا(ع) ساخته می شد و تاثیرگذاری خوبی هم داشت؛ بنابراین برای احیای تئاترهای دینی احتیاج به سیاستگذاری، برنامه ریزی و پشتوانه مالی است.
 

وبی با اشاره به برخی آثار هنری که در مورد امام رضا(ع) کار کرده است، تصریح کرد: با افتخار می‌گویم که چندین نمایشنامه با موضوع حضرت رضا(ع) نوشتم و از این سابقه کاری بسیار خرسندم. عشق و علاقه من به نوشتن درباره حضرت رضا (ع) فارغ از جنبه ارادت به آن حضرت، جنبه وطنی هم دارد، این مساله را نیز اضافه می کنم که ارادت من به ثامن الحجج(ع) بسیار ویژه است.
 
 
این کارگردان تئاتر گفت: ما در تقویم مذهبی‌مان دهه‌های مناسبتی مختلفی داریم که تاثیر فراوانی در فرهنگ‌سازی دینی دارد، دهه کرامت نیز جزو این ایام است که فاصله میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) بوده و بهانه ای برای شادی است.