امام رضا(ع) تجلی کرامت انسانی است/آثار ترویج سیره رضوی در جامعه ماندگار می‌ماند
امام رضا(ع) تجلي کرامت انساني است/آثار ترويج سيره رضوي در جامعه ماندگار مي‌ماند

امام رضا(ع) تجلی کرامت انسانی است/آثار ترویج سیره رضوی در جامعه ماندگار می‌ماند

حجت‌الاسلام و المسلمين «باقري بناب» با تاکيد بر اينکه تحقق عدالت اجتماعي با نيکوکاري و نوع دوستي امکان پذير است، گفت:بايد از ايام دهه کرامت براي ترويج فرهنگ احسان و نيکوکاري در جامعه استفاده بهينه‌اي شود.
شناسه خبر : 12917 تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۱:۰۲

حجت‌الاسلام «محمد باقری بناب» در گفت‌و گوی اختصاصی با کمیته ارتباطات و فضای مجازی دهه کرامت، با اشاره به اینکه ترویج و نهادینه شدن فرهنگ کرامت ، احسان، نیکوکاری و فرهنگ کمک به همنوعان در جامعه امری ضروری است، گفت: در دهه کرامت با استفاده از آموزه های دینی مصون‌سازی فرهنگی جوانان در مقابل توطئه دشمنان مورد توجه قرار گیرد..
نماینده مردم در مجلس نهم و یازدهم با اشاره به اینکه بخشش قبل از سوال و اطعام باید صورت گیرد، گفت: این نکته مهم از شاخصه های  کرامت محسوب می شود که نیکوکاران برای کمک به خلق خدا قبل از درخواست آنان انجام می دهند. اگر این امر مهم در جامعه ای تحقق یابد؛ آن جامعه در بهترین شکل انسانی خواهد بود.
 

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که کرامت و نیکوکاری در منطق امام رضا(ع) یک واحد به هم مرتبط و درهم تنیده اجتماعی و به هم پیوسته در جامعه است، افزود: به همین دلیل کسانی که مساعدتی به محتاجان ارائه می‌کنند اگر کرامت آنها را در نظر نگیرند نه تنها به کرامت نیازمندان آسیب وارد می‌شود، بلکه بر کرامت کمک‌کنندگان و عطاکنندگان نیز لطمه وارد می‌شود.
 

وی با اشاره به اینکه این امر یک فلسفه عمیق در نگاه به انسان و کرامت او از خاستگاه دین مبین اسلام به شمار می آید،تصریح کرد: دهه کرامت فرصتی مطلوب برای احسان و نیکوکاری است.
 

حجت الاسلام «محمد باقری بناب»  با تاکید بر اینکه رفتار مبتنی بر کرامت با نیازمند، بیش از آن که فرصتی برای نیازمند باشد، ضرروت و فرصتی برای عطاکننده است،افزود: از سیره اهل بیت (ع) می‌توانیم نتیجه بگیریم اگر در جامعه ای کرامت محتاجان را رعایت نکردیم، جریان کرامت آسیب می‌بیند، همچنین در چارچوب رعایت کرامت، برکات و فوائد آن بیش از نیازمندان؛ به کمک کنندگان و جامعه برمی گردد.
 

وی با تاکید بر اینکه باید سبک زندگی رضوی را به نوجوانان و جوانان یاد دهیم ، بیان داشت: آثار ماندگار و برکات کرامت بر اقشار مختلف به ویژه کودک و نوجوان باید تبیین شود تا شاهد رواج تا شاهد  سبک زندگی فاطمی و رضوی در جامعه باشیم.
 

حجت الاسلام باقری بناب با این مطلب که تجلی کرامت انسانی در وجود امام رضا(ع) است، تصریح کرد: یکی از مهمترین پشتوانه‌های فرهنگی و دینی کشور تبیین آموزه های دینی در بین مردم است.