عطوفت و کرامت ایرانیان در دوران دفاع مقدس و ماجرای کرونا مشهود است
عطوفت و کرامت ايرانيان در دوران دفاع مقدس و ماجراي کرونا مشهود است

عطوفت و کرامت ایرانیان در دوران دفاع مقدس و ماجرای کرونا مشهود است

نوباوه وطن، با تاکيد بر اينکه ائمه اطهار (ع) به عنوان اصول و ريشه هاي کرامت در دين مبين اسلام هستند، گفت: عطوفت و مهرباني ايرانيان به همنوع را مي توان در ماجراي ويروس مرگبار کرونا و همچنين جنگ تحميلي هشت ساله مشاهده کرد.
شناسه خبر : 12863 تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۵۸

«بیژن نوباوه» در گفت‌وگو با کمیته ارتباطات و فضای مجازی دهه کرامت، با اشاره به اینکه رزمندگان ما در لحظات سخت جنگ در زیر آتش گلوله های دشمن بعثی از چهارده معصوم(ع)، با اخلاص استمداد می طلبیدند؛ گفت: شهدا ورزمندگان از روی لطف و کرم که برگرفته از مکتب اهل بیت (ع) است به خاطر رفاه و آسایش همنوعان خود از جانشان گذشتند.
 

نائب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نه تنها در جنگ تحمیلی بلمه در وقایع اخیر مربوط به ویروس کرونا در حالی که دنیا دچار سردرگمی در رفتارهای انسانی شده بود، در کشور ما مردم به جای غارت و چپاول اجناس فروشگاه ها با عطوفت و مهربانی که برگرفته از فرهنگ غنی اسلامی است، با یکدیگر برخورده کرده و به دستگیری و کمک به بیماران پرداختند. 
 

نوباوه  وطن با اشاره به اینکه سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (سلام الله علیها)، تا یازدهم ذی القعده سالروز ولادت امام رضا (علیه السلام) با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است، افزود:باید  آموزه های رضوی نه تنها در سراسر ایران اسلامی بلکه خارج از کشور ترویج و گسترش یابد تا به یمن این آموزه ها؛ جهان در مسیر صلح و امنیت قرار گیرد.
 

نماینده تهران با تاکید بر اینکه دهه کرامت نویددهنده‌ ادامه حیات اسلام و ارزش های انسانی است، تصریح کرد: ائمه اطهار به ویژه امام رضا(ع) کرامات بسیاری دارند که به عنوان اعجاز شناخته می شود لذا ضرورت دارد  نسل جوان ما با شناخت و معرفت بیشتر نسبت به شخصیت ائمه اطهار(ع) ؛سیره آنان را الگوی خود قرار دهند.
به گفته بیژن نوباوه دهه کرامت تجلی کرامت انسانی در وجود علی بن موسی الرضا(ع)  و نویددهنده‌  ادامه حیات اسلام و ارزش ‌های انسانی در سایه آموزه‌های دینی و اسلامی  است.