تکریم انسان‌ها سنگ‌بنای نظام اجتماعی اسلام است
تکريم انسان‌ها سنگ‌بناي نظام اجتماعي اسلام است

تکریم انسان‌ها سنگ‌بنای نظام اجتماعی اسلام است

بابايي کارنامي، با بيان اينکه يکي از عوامل مهم مشروعيت حکومت‌ها بسته به توجه به کرامت انساني و حقوق شهروندي است، اظهار کرد: تکريم انسان‌ها سنگ‌بناي نظام اجتماعي اسلام است.
شناسه خبر : 12786 تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۴۲

«علی بابایی کارنامی» در گفت و گو با کمیته ارتباطات و فضای مجازی دهه کرامت، با اشاره به اینکه حقوق بشر و کرامت انسانی که امروز به  گفتمان رایج و غالب دنیای معاصر تبدیل شده یکی از اهداف و شعارهای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز با تبعیت از دین مبین اسلام برای انسان ها کرامت قائل بوده و معتقد است باید برخورد با افراد مطابق با شأن انسان باشد حال می خواهد آن فرد مسلمان یا محارب یا کافر باشد.
 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تمامی ارتباطات باید به کرامت انسانی توجه شود چرا که مشروعیت بشریت به کرامت انسانی است.
 
 
بابایی کارنامی با تاکید بر اینکه تبیین منشور کرامت انسانی غیر از پیروی از سیره و سلوک اهل بیت (ع) نیست، ‌افزود: موضوع کرامت و ارزش‌های انسانی مساله‌ای است که در برخی از جوامع بشری به باد فراموشی سپرده شده است به طوری که در این گونه جوامع با انسان‌های مستضعف و رنگین‌پوستان در حکم ابزار و بهره‌کشی از آنان رفتار می‌شود.
 
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نظام اجتماعی اسلام مبتنی بر تکریم است، ‌تصریح کرد: این در حالی است که دولت ها و حکومت های  استعمارگر برای نیل به اهداف استعماری خود از هیچ ظلم و ستمی نسبت به انسان های دیگر دریغ نمی‌ورزند. 
 

وی در ادامه به کرامت انسانی از منظر آموزه‌های دینی اشاره و خاطر نشان کرد: بر اساس آموزه های اسلامی، انسان نسبت به سایر موجودات از امتیازاتی خاص، از جمله اختیار، آزادی، علم و کرامت برخوردار است که به گونه ای که به عنوان  خلیفة الهی روی زمـین از آن یاد می شود و به همین دلیل مورد توجه و تکریم پروردگار واقع شده است.
 

 
عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن به طور آشکار از کرامت و شرافت ذاتی انسان سخن گفته است، تصریح کرد: بر همین اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران  برای کرامت انسانی، بهای ویژه ای قائل داده شده تا بستر مناسب برای شکوفایی استعدادها و نیروهای مثبت در وجود آدمی برای نزدیک شدن به خداوند فراهم شود.