برنامه‌های استانداری‌های کشور برای نشاط اجتماعی در دهه کرامت
برنامه‌هاي استانداري‌هاي کشور براي نشاط اجتماعي در دهه کرامت

برنامه‌های استانداری‌های کشور برای نشاط اجتماعی در دهه کرامت

کوچکيان فرد، ضمن گراميداشت دهه کرامت، از برنامه‌هاي استانداري‌هاي کشور با هدف نشاط اجتماعي در جامعه خبر داد.
شناسه خبر : 12694 تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۱۹

«حسین کوچکیان فرد» در گفت‌وگو با کمیته ارتباطات و فضای مجازی دهه کرامت، با اشاره به برنامه‌های وزارت کشور در راستای بزرگداشت دهه کرامت گفت: براساس سنت هرساله در دهه کرامت دستورالعمل بزرگداشت این دهه به کلیه استانداری‌های سراسر کشور مبنی بر اهتمام ویژه به برنامه‌های دهه کرامت ابلاغ شده است و درخواست کردیم تا در ایان ایام به صورت جدی برای برگزاری مراسمجشن و آدین‌بندی فضای محیطی اطراف استانداری‌ها، روستاها و شهرها اهتمام داشته باشند.


 

رئیس اداره سرمایه اجتماعی، امور فرهنگی و سبک زندگی وزارت کشور با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بخش اعظمی از برنامه‌ها تحت تاثیرقرار گرفته است، گفت: البته این اتفاق فرصتی نیز شده است تا برروی بهره‌گیری از امکانات جدید و فضاهای نوین برنامه‌ریزی کنیم که برای انی منظور هماهنگ شده است تا دستگاه‌های مرتبط استانی نوآوری‌هایی در این زمینه داشته باشند.


 

کوچکیان‌فرد با بیان اینکه خوشبختانه اصناف و سازمان‌های مردم نهاد در باشکوه برگزار شدن جشن‌های دهه کرامت اهتمام ویژه‌ای دارند، تصریح کرد: در استان‌ها کارگروه اجتماعی، فرهنگی،زنان و خانواده ذیل شورای استان برگزار می‌شود و تمام دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در آن عضو هستند که ابلاغ کردیم این نهادها با هماهنگی و هم‌افزایی با یکدیگر تلاش کنند و برای برگزاری جشن اهتمام داشته باشند.


 

رئیس اداره سرمایه اجتماعی، امور فرهنگی و سبک زندگی وزارت کشور اضافه کرد: رویکرد اصلی برنامه‌ها در این ایام توصیه شده است تا به سمت اقشار کمتر برخوردار و حاشیه شهر و روستا باشد و جشن‌ها و برنامه‌ها برای این قشر تهیه شود.
 

 

وی با بیان اینکه در میان جشن‌ها و مناسبت‌های مذهبی فرصت برگزاری مراسم برای یک دهه را جز دهه کرامت نداریم‌، افزود: این دهه فرصتی برای ابراز جشن و شادی است تا حتی یک سبک و الگوی مناسبی برای ان امر نیز ارائه کنیم و تلاش کردیم در وزارت کشور این فضا شادی را تا مویرگ‌های جامعه در نقاط شهری و روستایی نیز ببریم تا ان‌شاءالله مرضی رضای اهل بیت(ع) باشد.


 

کوچکیان فرد با اشاره به اینکه وزارت کشور در این حوزه وظیه نظارت، هماهنگی و هدایت برای اجرای برنامه‌ها را در سطح استان‌ها دارد، خاطرنشان کرد: نهاد اجرایی برنامه‌های ما استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و ... هستند که در این حوزه نیز به صورت جدی وارد عمل شده‌اند تا نشاط اجتماعی را با ارزش‌های دینی و ملی در سطح کشور تعمیق بخشند.

کلمات کلیدی: دهه کرامت