دیپلماسی مسالمت آمیز در عرصه بین‌الملل در گرو برخورد کریمانه است
ديپلماسي مسالمت آميز در عرصه بين‌الملل در گرو برخورد کريمانه است

دیپلماسی مسالمت آمیز در عرصه بین‌الملل در گرو برخورد کریمانه است

حجت‌‌الاسلام سليمي، با اشاره به اينکه برخورد کريمانه و توام با مهرباني که برگرفته از سيره و سلوک اهل بيت(ع) است منجر به ايجاد صلح و آرامش مي شود، ‌گفت: ديپلماسي مسالمت آميز در عرصه بين‌الملل در گرو برخورد کريمانه است.
شناسه خبر : 12630 تاریخ انتشار : ۹ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۵۱

حجت‌الاسلام «علیرضا سلیمی» در گفت‌وگو با کمیته ارتباطات و فضای مجازی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، با اشاره به اینکه یکی معانی کرامت، احترام به دیگران است، اظهار کرد: ترویج رفتار کریمانه و عمل به سیره اخلاقی ائمه معصومین (ع) در دهه کرامت منجر به ارایه  خدمات مؤمنانه و کریمانه به نیازمندان و مستمندان می‌شود.
 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که کمک به دیگران نباید با تکبر و فخر فروشی همراه باشد، افزود: باید در دهه کرامت برخورد و کمک کریمانه به نیازمندان که برگرفته از سیره و سلوک اهل بیت(ع) است میان مردم ترویج شود.

 

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخشش کریمانه و از روی محبت و نَه از روی ترحم، جامعه را به سوی فلاح، رستگاری، سعادت و تعالی سوق می‌دهد.
 

وی با تاکید بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ و رفتار کریمانه،‌ تصریح کرد: تکثیر این فرهنگ درعرصه بین‌الملل و جامعه جهانی تاثیر به سزایی دارد، از جمله اینکه جلو جنگ و خونریزی و کشتار انسان‌های بی‌گناه را می گیرد، ‌چرا که بسیاری از این جنگ‌ها منبعث از خودبرتربینی برخی کشورهاست.
 

عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه فرهنگ کریمانه در مراودات بین المللی جلوی بسیاری از تنش ها در جهان را می گیرد، ‌تصریح کرد:اشاعه و ترویج این فرهنگ در جامعه جهانی، ‌خوی استکباری و استعماری برخی از مدعیان حقوق بشر را از بین برده و  آرامش و فضای امن را در دنیا حاکم می کند.
 
سلیمی ادامه داد: همچنین فرهنگ و بخشش کریمانه بهترین راهکار از بین بردن اختلاس، ‌دزدی،‌ کم‌کاری و ‌بی تدبیری در جامعه است، مساله ای که امروز به بروز ناهنجارها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه دامن زده است.