دهه کرامت فرصتی در ترویج رزمایش کمک مومنانه در جامعه است
دهه کرامت فرصتي در ترويج رزمايش کمک مومنانه در جامعه است

دهه کرامت فرصتی در ترویج رزمایش کمک مومنانه در جامعه است

حجت‌الاسلام و المسلمين محسني، با اشاره اهميت گسترش رزمايش کمک مومنانه و همدلي در دهه کرامت، گفت: اين موارد بايد به فرهنگ عمومي تبديل شود؛ امروز ارايه الگويي از کرامت و عزت ملي ذيل اين ويژگي‌ها اهميت به سزايي دارد.
شناسه خبر : 12563 تاریخ انتشار : ۸ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۲۱

حجت‌الاسلام «عادل محسنی» در گفت‌وگو با کمیته ارتباطات و فضای مجازی ستاد بزرگداشت دهه کرامت، گفت: این ایام فرصتی برای همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه است، امروز دهه کرامت نماد ترویج سیره ائمه اطهار(ع) در سخاوت، بخشندگی و یاری رساندن است.
 

 
دبیر مجمع مدیران مدارس حوزه‌های علمیه استان تهران افزود: دهه کرامت نمایانگر روحیه مواسات و همدلی امام مهربانی‌ها و کریمه آل الله است. در حقیقت دهه کرامت درخشش دستگیری و مشکل‌گشایی از دردهای محرومین توسط اهل‌بیت(ع) است.
 

 
حجت‌الاسلام  محسنی اضافه کرد: دهه کرامت نشانگر اوج تجلی انسانیت توسط رهبران دینی ما و کانون محبت و عشق الهی اهل بیت نسبت به خلق الهی است؛ بنابراین در این ایام باید محرومیت‌زدایی با عزت و کرامت را بیاموزیم و در زدودن دردها و مشکلات مردم مانند ائمه اطهار(ع) کوشا و فعال باشیم.
 
مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) گفت: مواسات و دلسوزی نسبت به دیگران موجب جلب رزق و روزی و محبت الهی در زندگی می شود، همچنین نیکوکاری و کمک مؤمنانه باعث گشایش روزی و رفع مشکلات و معضلات زندگی اجتماعی می‌شود. کمک کردن فقط منحصر در انفاق مالی نیست بلکه در روایات متعددی، مشکل‌گشایی و شاد کردن دیگران حتی با یک لبخند و راهنمایی ساده هم از مصادیق کمک مؤمنانه بیان شده است.
 
دبیر مجمع مدیران مدارس حوزه‌های علمیه استان تهران خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی که به دلیل تحریم‌های ظالمانه و بیماری منحوس کرونا به مردم مظلوم و مقتدر ایران اسلامی تحمیل شده است، یکی از مهم‌ترین آداب بزرگداشت دهه کرامت، مواسات و کمک مؤمنانه همراه با حفظ کرامت انسانی و الهی نیازمندان آبرومند است.
 
حجت‌الاسلام محسنی گفت: این همدلی الهی باید تبدیل به فرهنگ عمومی ملت عزیز ایران اسلامی شود تا در این روزهای سخت افول انسانیت در جهان غرب، الگوی کارآمدی از صلابت انسانیت و عزت ملّی ایرانیان به جهانیان نشان داده شود.