طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» در کانون های مساجد گیلان اجرا می‌شود
طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» در کانون های مساجد گیلان اجرا می‌شود

طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» در کانون های مساجد گیلان اجرا می‌شود

حجت‌‌الاسلام رضوانی‌‌نژاد از اجرای طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» همزمان با دهه کرامت در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان خبر داد.
شناسه خبر : 941157 تاریخ انتشار : ۲ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۴۸

حجت‌الاسلام«محمدعلی رضوانی‌نژاد» با اشاره به آغاز طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» همزمان با دهه کرامت در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: این طرح به‌منظور احیای کارکرد فرهنگی، اجتماعی مساجد در محلات و همچنین در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی، اجتماعی و دینی محلات به‌ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران اجرا می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان محله‌محوری و خانواده بنیان را از رویکردهای این طرح ملی اعلام کرد و افزود: سه‌شنبه‌های تکریم با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و توجه بر اقتضائات محلی با محوریت مسجد و زیرنظر امام جماعت برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق دسته‌بندی می‌شوند اظهارداشت: طرح مذکور از فعالیت‌های رواق همدلی است که منجر به شناسایی و تکریم خانواده شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.

 

به گفته حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به‌ویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله، رونق‌بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد از اهداف اجرای طرح است.

 

وی خانواده‌های شهدا و ایثارگران، معلمان، نخبگان، کسبه محل، خیرین، مروجان ارزش‌ها و فضائل دینی، نوجوانان و جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان، ورزشکاران، خانواده موفق، مفاخر فرهنگی هنری، همسایگان و خادمین مسجد، مسئولین تأثیرگذار و مسجدمحور و گروه‌های جهادی و محرومیت‌زدایی را از گروه‌های هدف طرح مذکور برشمرد و عنوان داشت: هر کانون می‌تواند با هماهنگی امام جماعت مسجد نسبت به تعیین شاخص‌های جزئی با لحاظ اقتضائات محلی و بومی اقدام کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه تکریم موجب ترغیب اهالی محله و نخبگان جهت حضور پررنگ در مسجد می‌شود تاکید کرد: تکریم مسجدی‌ها منتج به همدلی بیشتر اهالی محله با محوریت مسجد می‌شود.

پایان پیام/ 84