«طرح فهما» موجب دیده شدن کانون های مناطق فقیر نشین می شود
«طرح فهما» موجب دیده شدن کانون های مناطق فقیر نشین می شود

«طرح فهما» موجب دیده شدن کانون های مناطق فقیر نشین می شود

حیدری گفت: طرح فهما موجب دیده شدن کانون های مناطق فقیرنشین می شود و همین باعث افزایش اعتماد بنفس و روحیه شاد کودکان و نوجوانان این مناطق شده است.
شناسه خبر : 940700 تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۳:۳۴

«سعید حیدری» امروز شنبه (۳۱ خرداد) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، گفت: طرح فهما موجب دیده شدن کانون های مناطق فقیرنشین و افزایش حس شعف و اعتماد بنفس کودکان و نوجوانان مناطق محروم شده که همین موجبات پیشرفت درسی و فعالیت بیشتر اعضای این کانون ها شده است.

مسئول کانون فرهنگی، هنری صاحبیه (ع) مسجد امام سجاد(ع) گچساران، تصریح کرد: رویداد فهما جایگاه تبادل ایده های نو و به اشتراک گذاشتن آنها با دیگر کانون ها در تمام شهرها و روستاهای کشورمان ایران است و هر کانونی به اندازه تلاش و فعالیت خود از این ظرفیت می تواند نهایت بهره برداری را کند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های «کانون صاحبیه (ع)» در ایام شیوع کرونا اظهارداشت: در راستای فرامین مقام معظم رهبری در رزمایش «همدلی و کمک های مومنانه» در قالب «طرح ملی راهکار» با کمک خیرین سه گوسفند به ارزش ۴۰ میلیون ریال خریداری و گوشت آن بین ۷۵ خانواده نیازمند و افراد آسیب دیده از کرونا درمحله لبنان گچساران و روستاهای آب شیرین، میشان، بابا کلان توزیع شد.

حیدری افزود: اعضای کانون صاحبیه (ع) از ابتدای شیوع ویروس کرونا طی سه مرحله اقدام به ضدعفونی مسجد و اماکن عمومی محله لبنان کرده و تعداد  ۱۵۰۰ دستکش و ماسک بهداشتی تهیه و جهت سلامتی و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا بین مردم محله لبنان و چند روستا توزیع کردند.

وی با برشمردن فعالیت های فرهنگی کانون در قبل از ایام کرونا یادآور شد: کلاس های احکام، اخلاق، روخوانی قرآن، تفسیر و شرکت در نماز جماعت، قرائت ادعیه ها و زیارات از جمله برنامه های فرهنگی کانون بود، که با همکاری امام جماعت مسجد امام سجاد(ع) از سوی نوجوانان با استقبال خوبی برخوردار بود، و در حال حاضر از طریق فضای مجازی کلاس ها دنبال می شود.

 

این فعال فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: نوجوانان در ایام بلوغ در حساسترین شرایط جسمی و روحی خود قرار دارند که نیاز به پرکردن اوقات فراغت آنها از سوی مسئولان فرهنگی و اجرایی با برنامه های متنوع علمی، آموزشی، ورزشی سالم بیشتر از هر زمان دیگری را می طلبد، و این مهم دست پیدا نمی کند جز اینکه همه این نهادها در یک راستا باهم هماهنگ و در تلاش باشند تا بتوانند آینده سازان سالم و تندرستی را تحویل جامعه دهند.

 

 

 

 

پایان پیام/ 630