تغییر فرش های حصیری مسجد جامع«زیتونه» تونس پس از ۱۴ سال
تغيير فرش هاي حصيري مسجد جامع«زيتونه» تونس پس از ۱۴ سال

تغییر فرش های حصیری مسجد جامع«زیتونه» تونس پس از ۱۴ سال

براي نخستين بار پس از ۱۴ سال، فرش هاي حصيري مسجد جامع تاريخي «زيتونه» در تونس تغيير کرد و روي حصيرهاي قديمي پهن شد.
شناسه خبر : 12163 تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، پس از همه گیر شدن ویروس کرونا در سطح جهان، بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی از جمله مراسم مذهبی لغو شد. اکنون اما در کشور تونس اتفاق جالبی افتاده است و قرار است برای جلوگیری از شیوع (کرونا) اولا فرش های قدیمی مسجد تغییر کند و از سوی دیگر کار مرمت آغاز شود.

 

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور تونس، خبری اختصاصی از این رویداد را در اختیار پایگاه اطلاع رسانی (فهما) گذاشته است که در ادامه می خوانید:

 

همزمان با بازگشایی مساجد تونس، برای نخستین بار پس از 14 سال، فرش های حصیری مسجد جامع تاریخی «زیتونه» تغییر کرد.


فرش های حصیری مسجد جامع تونس چهارده سال بود که تغییر نکرده بود و امسال فرش های حصیری جدید روی حصیرهای قدیمی پهن شد و این تصمیم پیش از بحران کرونا گرفته شده است.


عملیات نظافت و ضد عفونی مسجد جامع زیتونه نیز برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده است. در واقع، مسجد جامع زیتونه علاوه بر ضدعفونی، مرمت نیز شده است.


درهای مساجد تونس بعد از گذشت سه ماه تعطیلی ناشی از ویروس کرونا، روز پنج شنبه (15 خرداد ماه) گشوده شد.

گفتنی است مسجد جامع زیتونه، از قدیمی ترین مساجد تونس به شمار می رود. این مسجد در سال 698 میلادی به دستور «حسان بن نعمان» تاسیس شده است و دومین مسجد قدیمی بعد از مسجد جامع «عقبه بن نافع» محسوب می شود؛ در این راستا وزارت امور دینی تونس به نمازگزاران توصیه کرده است پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.


مسئولان وزارت امور دینی تونس همچنین تاکید کردند: نمازگزاران هنگام ورود به مسجد ماسک به صورت بزنند و سجاده شخصی همراه خود داشته باشند.


همچنین تاکید شده است که نمازگزاران فاصله امن را میان یکدیگر رعایت کنند و قبل از ورود به مسجد در خانه هایشان وضو بگیرند، زیرا تا پایان شکست کرونا وضوخانه های مساجد تعطیل است.

کلمات کلیدی: مساجد جهان اسلام