نظام فهما منجر به ایجاد ماهیت و هویت برای کانون‌های مساجد می‌شود
نظام فهما منجر به ايجاد ماهيت و هويت براي کانون‌هاي مساجد مي‌شود

نظام فهما منجر به ایجاد ماهیت و هویت برای کانون‌های مساجد می‌شود

ابدالي تکلو با بيان اينکه در کشور ما ۲۵ هزار کانون فرهنگي هنري وجود دارد که سهم استان ۱۸۰۹ کانون است، گفت: اسقرار نظام فهما براي کانون هاي مساجد ماهيت و هويت ايجاد مي کند.
شناسه خبر : 12132 تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۸:۰۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، «محمد ابدالی تکلو» امروز(۲۹ خرداد) در آئین رونمایی از صفحه استانی فهما با بیان اینکه در کشور ما ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری وجود دارد که سهم استان ۱۸۰۹ کانون است، گفت: همه به نوعی درگیر کار فهما بودند و با وجود شیوع این ویروس منحوس اما دوستان تلاش کردند و با شیوع کرونا اکثر کانون ها فعالیت های فراوانی در خصوص مبارزه با کرونا از جمله ضد عفونی کردن معابر، تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده و کمک به نیازمندان داشته‌اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه باید در فضای مجازی برنامه ها را ادامه داد، افزود: در بحث فهما از ۱۸۰۹ کانون استان فقط ۲۰ کانون امتیازی را کسب نکردند هر چند این تعداد در آمار کشوری بسیار ناچیز است اما از خراسان رضوی توقع می رود که هیچ کانون غیر فعالی نداشته باشد.

 

وی گفت: ۱۷۳۶ کانون‌ ۵ هزار، ۳۵۱ کانون بین ۵ تا ۱۰ هزار و ۶۲ کانون هم بالای ۱۰ هزار امتیاز را فهما کسب کردند، کانون شهید اسماعیلی گناباد جزء کانون های برتر کشور شناخته شد همچنین ۷ کانون شایسته تقدیر و ۵۳ کانون هم فعال در استقرار فهما شناخته شدند.

 

ابدالی تکلو با اشاره به اینکه تا کنون حمایت‌ها موردی از کانون انجام می شد که بسیار کم بود هر چند برای ستاد مبلغ قابل توجهی بود ولی با تدبیر دکتر ارزانی با استفاده از فهما پتانسیل کانون و مخاطبین کانون‌ها شناسایی و برای آنها برنامه ریزی می شود و برای کانون ایجاد ماهیت و هویت می کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه در استان برنامه عملیاتی برای کانون های در سه محور ساماندهی، توانمند سازی و شبکه سازی داریم، اظهارکرد:در حوزه ساماندهی برای کانون های غیر فعال تعیین تکلیف می‌شود همچنین امکانات کانون مشخص می شود و سیستم نظارت بر کانون ها و تاکید بر اصلاح فرهنگ سازمانی مبتنی بر دانش هم تقویت خواهد شد.

 

وی بهبود سطح علمی، ایجاد نظام رقابت بین کانون ها و جوان سازی مدیران و کانون ها را از دیگر برنامه هایستاد استان دانست و گفت:کار برنامه ریزی و گزارش گیری و انسجام کانون ها کمتر از خود کار فرهنگی نیست، جزیره ای عمل کردن به فعالیت های فرهنگی لطمه می زند.

 

ابدالی تکلو با تاکید بر اینکه حمایت هایی که از کانون ها می شود قطعا هدفمند خواهد بود، ادامه داد:در رویداد فهما کانون ها حتی با ثبت نام اعضا هم حمایت مالی دریافت کردند، امروز به ازای هر ۱۰۰ کانون، یک معین در ستاد استان برای انجام و پیگیری فعالیت ها وجود دارد.