امسال قرارداد کارکنان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بر اساس قانون خدمات کشوری منعقد می‌شود
امسال قرارداد کارکنان ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد بر اساس قانون خدمات کشوري منعقد مي‌شود

امسال قرارداد کارکنان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بر اساس قانون خدمات کشوری منعقد می‌شود

سرپرست معاونت پشتيباني و توسعه ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور گفت: امسال در نحوه احکام و قراردادهاي کليه همکاران و کارکنان ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور تغييراتي اعمال و نوع قراردادها بر اساس قانون خدمات کشوري منعقد مي‌شود.
شناسه خبر : 12102 تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۱:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، «جلال ریزانه»، در نشست ویدیو کنفرانسی با اعضا و کارکنان این ستاد در سراسر کشور، ضمن تبیین نظام جدید جذب و گزینش ستاد، نحوه احکام و قرارادادها و امور رفاهی و خدماتی کارکنان اظهارداشت: دولت در اسفند ماه سال گذشته هدف کیفی‌سازی نیروهای قرارداد کار معین، شکل قراردادهای کار معین را به قانون خدمات کشوری تغییر داده و ابلاغ کرد.


 
سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور افزود:  با توجه به آیین‌نامه های مصوب شورای سیاستگذاری که بر مبنای قانون خدمات کشوری نوشته شده است، امسال در نحوه احکام و قراردادهای کلیه همکاران و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تغییراتی اعمال و نوع قراردادها بر اساس قانون خدمات کشوری منعقد می شود.  

 

 
وی با اشاره به مزایای قانون خدمات کشوری خاطرنشان کرد: اجرای این قانون و نظام جدید جذب و گزینش دارای مزایای ویژه ای است از جمله این که در قانون خدمات کشوری دو شاخص برای نوع قرارداد و محاسبه حقوق افراد وجود دارد 1) امتیازات: که توسط خود افراد کسب می شود و 2) ضریب ریالی: که توسط دولت اعلام می شود و این در حالی است که در قانون کار معین، این اختیار یک جانبه بوده و فقط از طریق کارفرما اعمال می شود.  


 
سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد گفت: همزمان با این تغییر و تحول، معاونت پشتیبانی شاهد توسعه و رویدادهای جدید بود. از جمله ارتقای نرم افزار مالی و خدماتی (آرین) که با توجه به این که قابلیت اجرا بر اساس قانون خدمات کشوری را نداشت ارتقا داده شد.


 
ریزانه در ادامه به آیین نامه جدید جذب و گزینش ستاد اشاره و تصریح کرد: آیین‌نامه های جذب و انتصابات کاملا شفاف و روشن است و همه همکاران باید بر اساس آیین‌نامه و روند تعیین شده در آن مراحل گزینش را طی کنند. در همین راستا متن آیین‌نامه ها از طریق اتوماسیون در اختیار کلیه پرسنل و هکاران قرار می‌گیرد تا در جریان نحوه انتصاب و کار خود قرار بگیرند.


 
وی تاکید کرد: علاوه بر استفاده از ظرفیت کمیته جذب و انتصابات، یک نظام ارزشیابی نیز وجود دارد که کلیه همکاران مورد ارزشیابی قرار می‌گیرند. نتیجه و آثار اجرای این طرح در ستاد این است که کارکنان از این پس دارای جایگاه شغلی مشخصی بوده و جابجایی‌ها متناسب با رده‌های شغلی امکان‌پذیر می شود علاوه بر آن امکان توانمندسازی کارکنان در این روند وجود دارد چون همکاران می توانند در حوزه فعالیت و پست سازمانی خود، برای کسب مهارت ها و تخصص‌های لازم، آموزش ببینند. به عبارت دیگر آموزش‌ها و دانش شغلی لازم به آنها ارائه می شود.

 
 
سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد خاطرنشان کرد: این تغییرات به رسمیت بخشی به سازمان کمک می‌کند و از دیگر مزایای آن برای کارکنان این است که آنها به شکل دقیق با شرح وظایف خود آشنا شده و در می یابند  که هر فرد به شکل دقیق چه شرح وظایفی دارد و در قبال این وظایف چگونه و به چه میزان باید پاسخگو باشد.

 

وی افزود: اجرای نظام جذب و گزینش در ستاد کمک می کند تا معیارها و ملاک های مشخص و معینی برای قرار گرفتن افراد در پست ها تعریف شود بنابراین از همه همکاران خواهش می کنم که با نظرات و پیشنهادات خود ما را در این زمینه یاری کنند.


 
ریزانه یادآور شد: باید توجه داشت که همه این رویداد ها در شرایط سخت اقتصادی کشور، در حال روی دادن است و بودجه امسال ستاد نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است اما اگر تمایل داریم که سازمان ما یک سازمان توسعه یافته باشد و مشکلات آن به حداقل برسد باید همراه و هم افزا باشیم.