باید جایگاه روحانیت در مساجد را ارتقاء دهیم
باید جایگاه روحانیت در مساجد را ارتقاء دهیم

باید جایگاه روحانیت در مساجد را ارتقاء دهیم

رئوف ضمن تاکید بر اینکه باید جایگاه روحانیت در مساجد را ارتقاء دهیم، گفت: باید تلاش کنیم دیگر افراد فعال مسجد همکار و همراه امام جماعت هر مسجد باشند.
شناسه خبر : 938107 تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۲۱

«امیر رئوف» به برگزاری نماز صبح در مساجد اشاره کرد و در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: با توجه به اینکه از مساجد سرکشی دارم، در بعضی از نمازها، امام جماعت روحانی نیست در حالی که از حیث روحانی و امام جماعت معمم مشکلی نداریم.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از وظایف مرکز رسیدگی به امور مساجد می تواند نظارت و سرکشی از مساجدی که فاقد امام جماعت هستند، باشد.

 

وی ادامه داد: هم اکنون در حوزه مساجد متولیان متعددی از جمله اوقاف، پایگاه های مقاومت، هیئت امنای مساجد، کانون فرهنگی و هنری فعالیت می کنند که هر کدام از اینها یک نماینده در مساجد دارند.

 

رئوف یادآور شد: در پیام هرساله مقام معظم رهبری که به مناسبت برگزاری اجلاسیه نماز صادر می کنند تاکید معظم له بر این است که روحانی و امام جماعت نقش محوری را در مسجد برعهده دارند و ما باید جایگاه روحانیت در مساجد را ارتقاء دهیم و تلاش کنیم دیگر افراد فعال مسجد همکار و همراه امام جماعت هر مسجد باشند.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: از طرفی برای افزایش قدرت جذب مساجد باید دوره های توانمندسازی و شیوه های جذب افراد به مسجد برای ائمه جماعات برگزار شود که مرکز رسیدگی به امور مساجد می تواند این موضوع را پیگیری کند.

 

وی با بیان اینکه صدا و سیما تلاش می کند حجم برنامه های معارفی در رادیو و تلویزیون را افزایش دهد، اضافه کرد: تلاش می کنیم وجهه دینی استان کهگیلویه و بویراحمد را نه تنها در قاب شبکه دنا بلکه در شبکه های سراسری هم بیش از گذشته مطرح کنیم.

 

رئوف خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی های انجام شده از 31 خرداد ماه به مدت سه ماه برنامه معارفی شبکه سراسری «شما» هر روز به غیر از جمعه و روزهای تعطیل از استان در قالب برنامه «نسیم بهشت» برنامه هایی را تولید و برای کل کشور به صورت زنده و مستقیم پخش می کند.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ما این قابلیت را داریم که به معرفی مساجد و برنامه های آنها در مناسبت های مختلف بپردازیم.

 

وی ادامه داد: مساجدی که برنامه ها و فعالیت های خاصی دارند در قالب یک برنامه و با نگاه افزایش و ارتقاء بصیرت دینی مردم تولید و پخش می شوند.

 

رئوف گفت: در این برنامه تلاش می کنیم هر روز با یکی از امامان جماعت مساجد ارتباط تلفنی داشته باشیم تا فضای هر مسجد و برنامه های آن را توصیف کنند.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید به هویت دینی شهر از نظر المان های دینی کار کرد، به این معنا وقتی وارد یک شهر می شویم آن شهر باید هویت دینی آن مشخص باشد.

پایان پیام/ 82