طرح خلاقانه «فهما» زمینه اجرای ایده های فرهنگی جوانان مسجدی را فراهم می‌کند
طرح خلاقانه «فهما» زمینه اجرای ایده های فرهنگی جوانان مسجدی را فراهم می‌کند

طرح خلاقانه «فهما» زمینه اجرای ایده های فرهنگی جوانان مسجدی را فراهم می‌کند

اسدی گفت: طرح های خلاقانه ای و مبتکرانه همچون رویداد ملی «فهما» می تواند زمینه اجرای ایده های فرهنگی جوانان مسجدی را در مناطق محروم و روستایی فراهم کند.
شناسه خبر : 937071 تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۳۱

«امامعلی اسدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: سامانه بچه های مسجد به عنوان یک مرکز فرهنگی برای خلق تجربیات و ایده های جدید در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است و نوجوانان و جوانان با حضور در این سامانه می توانند خلاقیت های خود را عینیت ببخشند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید علایی تصریح کرد: طرح های خلاقانه ای و مبتکرانه همچون رویداد ملی «فهما» می تواند زمینه اجرای ایده های فرهنگی جوانان مسجدی را در مناطق محروم و روستایی فراهم کند.

 

وی اظهار داشت: احیا کارکردهای مساجد با حضور نوجوانان و جوانان محقق می شود و مشارکت افراد در امور فرهنگی مسجد منجر به سازماندهی بهتر و بیشتر فعالیت ها در این حوزه می شود.

 

اسدی عنوان کرد: رویداد ملی «فهما» زمینه همفکری و استفاده از ظرفیت های سایر کانون ها برای تبادل نظر را فراهم کرده و امیدواریم با بهره مندی از این ظرفیت بتوانیم برنامه های ابتکاری و نوآورانه را در حوزه فرهنگی برای نوجوانان و جوانان اجرا کنیم.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید علایی افزود: نوجوانان و جوانان در مناطق روستایی آمادگی بهتری برای مشارکت در فعالیت های فرهنگی دارند و باید از این ظرفیت برای تربیت نسل آشنا به مسائل فرهنگی و دینی بهره برداری شود.

 

این مقام مسئول یادآور شد: برنامه مطلوب نیازمند یک برنامه ریزی مدون و هماهنگی و همکاری در بین اعضای کانون است که امیدواریم با اجرای مراحل بعدی رویداد ملی «فهما» شاهد رشد بیش از پیش برنامه های فرهنگی به ویژه در مناطق روستایی و محروم باشیم.

 

اسدی خاطر نشان کرد: نوجوانان و جوانان سرمایه های باارزش اجتماعی جامعه هستند که باید با همکاری و همدلی در کانون ها زمینه تربیت نسل دینی فراهم شود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید علایی اعلام داشت: ظرفیت کانون های مساجد فراتر از برنامه های تکراری و کلیشه ای است و برنامه های جذابی همچون کتابخوانی، قصه گویی و ترویج برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب می تواند در جذب نوجوانان و جوانان به مساجد نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

 

کانون فرهنگی هنری «شهید علایی» به عنوان کانون برتر نخستین رویداد ملی «فهما» در رشته کتاب و کتابخوانی معرفی و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مدیر مسئول این کانون تجلیل شد.

پایان پیام/ 365