سامانه بچه های مسجد بستر مناسبی برای آموزش کانون های فرهنگی هنری مساجد ایجاد کرده است
سامانه بچه هاي مسجد بستر مناسبي براي آموزش کانون هاي فرهنگي هنري مساجد ايجاد کرده است

سامانه بچه های مسجد بستر مناسبی برای آموزش کانون های فرهنگی هنری مساجد ایجاد کرده است

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان، در مراسم رونمايي از صفحه اين استان در پايگاه اطلاع‌رساني (فهما) گفت: شبکه‌سازي ميان کانون‌هاي فرهنگي هنري مهمترين دستاورد اين پايگاه محسوب مي‌شود.
شناسه خبر : 11486 تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۵:۱۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان زنجان: آیین رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی (فهما) استان زنجان، ظهر امروز سه‌شنبه 13 خرداد، با حضور مجازی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی»، مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «فاطمه کرباسی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت‌الاسلام «محمدنقی یارمحمدی» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، معاونین و مسئول حراست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی استان، در سالن اندیشه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان برگزار شد.

 

«فاطمه کرباسی» در این آیین رونمایی طی سخنانی اظهار کرد: با راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی (فهما)، سیستم اداری خوبی به مجموعه داده شد ، به ویژه اینکه فعالیت‌ها از باب شبکه‌سازی در مقابل دید استان‌ها قرار می‌گیرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان،با اشاره به بافت روستایی بودن این استان، افزود: از نقاط قوت ویروس منحوس کرونا راه اندازی آموزش مجازی در کشور که امیدواریم شاهد رو به رشد آمار باشیم.

 

وی در ادامه گفت: در آذر ماه سال گذشته تعداد کانون‌های استان زنجان 375 کانون بود که تا به امروز با افزایش 6 درصدی به 397 باب رسیده است، همچنین اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد از1308 نفر به 8042 نفر افزایش یافته است.


کرباسی، با اشاره به فعالیت‌های ستاد هماهنگی کانون‌های (فهما) در استان زنجان گفت: مسئولین ستاد با همکاری ارگان‌های دیگر چندین دوره طرح نویسی و بودجه نویسی را برگزار کردند که امیدواریم ذیل این اتفاق شاهد جذب امتیازات و برگزاری طراح‌های مختلف کانون‌های مساجد در سطح استان باشیم.

 

در ادامه این مراسم ، حجت‌الاسلام محمدنقی یارمحمدی»، با بیان اینکه بچه‌های عضو کانون‌های مساجد با حضور در دوره‌های آموزشی، تجربیات بسیاری کسب می کنند، گفت: پس از پایان این دوره ها و با رفتن بچه های مساجد، این تجربیات هم از مساجد می رود از این رو سامانه فهما بستری برای انتقال تجربیات فعالیت های مسجدی را ایجاد کرده است.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان ایجاد سامانه بچه‌های مساجد را یکی از اقدامات ماندگار ستاد عالی کانون های مساجد در کشور خواند و گفت: با ثبت عملکرد و فعالیت کانون‌های مساجد در این سامانه، اقدامات متعددی که انجام می شود ماندگار شده  و نسل های بعدی می توانند از این تجربیات بهره‌مند شوند.


در ادامه این مراسم از صفحه استانی سایت اطلاع رسانی«فهما» با حضور مسئولان حاضر در جلسه رونمایی شد.