کانون‌های (فهما) نقطه عطف ظرفیت‌های فرهنگی محسوب می‌شوند
کانون‌هاي (فهما) نقطه عطف ظرفيت‌هاي فرهنگي محسوب مي‌شوند

کانون‌های (فهما) نقطه عطف ظرفیت‌های فرهنگی محسوب می‌شوند

حجت‌الاسلام خداياري، با اشاره به جايگاه و نقش کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در سطح کشور گفت: اين کانون‌ها در واقع نقطه عطف ظرفيت‌هاي فرهنگي محسوب مي‌شوند.
شناسه خبر : 11383 تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۴۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان آذربایجان غربی: روز یک شنبه ۱۱ خرداد ماه آيين رونمايي از پايگاه اطلاع رساني (فهما)در استان آذربايجان غربی با حضور حجت الاسلام و المسلمین «ناصر خدایاری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد؛ در این آیین حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز حضور مجازی داشت.

بر پایه این گزارش، حجت الاسلام «ناصر خدایاری»، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را نقطه عطف و آغاز پتانسیل‌های فرهنگی عنوان کرد، افزود: مسجد مکانی مقدس است که علاوه بر عبادت و نیایش به درگاه الهی، از طریق آن می‌توان کلیه حوائج معنوی و دنیوی مردم را برآورده کرد.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی نقطه آغاز انگیزه آفرینی نوجوانان برای هنر را مساجد عنوان کرد و افزود: نقطه آغاز انگیزه آفرینی در نوجوانان و جوانان برای کارهای هنری و فرهنگی مساجد است و باید با تشویق جوانان و نوجوانان به این سمت شاهد تعالی معنوی در بعد هنر باشیم و ما نیز در این راستا اهتمام ویژه‌ای داریم و تلاش می‌کنیم.
 
ابن مقام مسئول با تاکید بر اینکه می‌توانیم در ترویج هنرهای اسلامی از ظرفیت مساجد استفاده کنیم تصریح کرد: مساجد بهترین ظرفیت را برای ترویج هنر ایرانی اسلامی دارند و باید از این ظرفیت بسیار خوب برای ترویج هنرهای اسلامی در سطح گسترده استفاده کنیم.


وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد در محلات به عنوان ارشاد کوچکی برای هدایت در محور مساجد تشکیل شده‌اند، گفت: کانون‌های مساجد فرصتی مغتنم برای مدیران فرهنگی فراهم کرده است و در سایه این کانون‌ها، امروز مسجد که به عنوان یک پایگاه ارزشی در جوامع اسلامی شناخته می‌شود، در اختیار ماست و ما باید از این تریبون برای اشاعه فرهنگ استفاده کنیم.