اقدام شجاعانه اعضای «کانون حدیث» در مهار آتش سوزی جنگل های گچساران
اقدام شجاعانه اعضای «کانون حدیث» در مهار آتش سوزی جنگل های گچساران

اقدام شجاعانه اعضای «کانون حدیث» در مهار آتش سوزی جنگل های گچساران

زمانی پور گفت: اعضای کانون فرهنگی حدیث، برای مهار آتش سوزی جنگل های «خنگ بنار» و «دیل گچساران» به یاری نیروهای امدادی شتافتند.
شناسه خبر : 933785 تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۲:۵۸

«صادق زمانی پور»، امروز شنبه (۱۰ خرداد) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، گفت: اعضای انقلابی کانون فرهنگی حدیث گچساران، با همکاری پایگاه مقاومت بسیج حضرت سلیمان مسجد النبی (ص)، در اقدامی شجاعانه برای مهار آتش سوزی جنگل های «خنگ بنار» و «دیل» شهرستان گچساران، به یاری نیروهای امدادی شتافتند.

مسئول کانون فرهنگی، هنری حدیث گچساران، اظهار داشت: اعضای فعال کانون مسجد النبی (ص) در ۴ مرحله به دل آتش های سوزان مراتع و جنگل های کوه های «خنگ بنار» و «دیل» رفته و خطر را برای خاموش کردن آتش و نجات طبیعت به جان خریدند.

وی افزود: با همکاری اعضای کانون های مساجد، سپاه پاسداران، پایگاه های بسیج و نیروهای امدادی، آتش سوزی های منطقه خنگ بنار مهار شده ولی در منطقه «دیل» و «کوه خائیز» آتش سوزی ها همچنان ادامه دارد.
زمانی پور تصریح کرد: اعضای خودجوش «کانون حدیث»، همچون سنوات گذشته با ایثار و از خودگذشتگی در جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا، این بار با شور و اشتیاق بیشتری پا به میدان مهار آتش سوزی های اخیر شهرستان نهادند.

وی افزود: این جوانان شجاع در گرمای شدید هوا با کمترین امکانات، همپای دیگر گروه های امدادی تا مهار کامل آتش سوزی جنگل های منطقه و نجات طبیعت و حیات وحش از پا نخواهند نشست.

این فعال فرهنگی، از نابودی طبیعت زیبای منطقه، زیستگاه حیات وحش و تلف شدن بسیاری از پرندگان و حیوانات وحشی شهرستان ابراز تاسف کرد.

مسئول کانون فرهنگی، هنری حدیث، در پایان خاطر نشان کرد: وجود چنین جوانان مخلص و انقلابی و جان برکف که آماده ایثار و جان فشانی در همه عرصه ها و پیشامدهای مختلف در جهت خدمت به کشور عزیزمان هستند، باعث خوش بینی به آینده این جوانان می شود.

 

 

بر اساس آخرین گزارش ها تاکنون ۴۵۰ هکتار از جنگل ها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد طعمه حریق شده که همین باعث نابودی بسیاری از درختان کهنسال، پوشش گیاهی و حیات وحش شده است.

 

پایان پیام/ 630