نقش اثرگذار مساجد در مقابله با ویروس کرونا قابل توجه است
نقش اثرگذار مساجد در مقابله با ویروس کرونا قابل توجه است

نقش اثرگذار مساجد در مقابله با ویروس کرونا قابل توجه است

حجت الاسلام «علی اصغر ولایتی» گفت: همبستگی مسجدی ها در رعایت اصول بهداشتی و در عین حال فعالیت های جهادی شبانه روزی نشان داد مسجد بعنوان سنگر و پایگاه مردم در جامعه نقش اساسی دارد.
شناسه خبر : 932259 تاریخ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار :

امام جماعت مسجد داودقلی زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: همبستگی مسجدی ها در رعایت اصول بهداشتی و در عین حال فعالیت های جهادی شبانه روزی نشان داد مسجد بعنوان سنگر و پایگاه مردم در جامعه نقش اساسی دارد.

 

حجت الاسلام  علی اصغر ولایتی گفت: مسجدی ها باید در رعایت مسائل بهداشتی الگوی مردم باشند و برای مقابله با کرونا مسائل بهداشتی را مراعات کنند.

 

وی به گوشه ای از فعالیت های مسجد در راستای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: دوخت ماسک، دوماه ضدعفونی شبانه سطح شهر زنجان، ذبح قربانی، تقدیم بسته های غذایی، شناسایی کارگران فصلی و دستفروشان و فعالیت شبانه روزی برمبنای موازین بهداشتی از جمله این اقدامات است.

 

به گفته امام جماعت مسجد داودقلی زنجان، در روزهای شروع ویروس کرونا با کمبود ماسک و لوازم بهداشتی و ضد عفونی مواجه بودیم ولی به جای در خانه نشستن و تعطیلی مسجد، با تمام امکانات و تجهیزاتی که فراهم بود این مکان‌ها به کارگاه تولید ماسک تبدیل شد که البته با رعایت کامل موازین بهداشتی و نظارت‌های مسوولان دانشگاه علوم پزشکی این اقدام انجام گرفت.

 

 وی در ادامه به توریع اقلام و پک‌های بهداشتی و ضد عفونی در مناطق محروم و کم برخوردار اشاره کرد و گفت: هر شب تحت یک مدیریت واحد بعنوان قرارگاه مردمی پدافند زیستی شهید حاج قاسم سلیمانی اقدام به ضد عفونی و گند زدایی معابر می‌شود و این کار همچنان ادامه دارد.

 

 ولایتی در پایان گفت: در ادامه این حرکت‌ها خیرین و نیکوکاران هم بیکار ننشستند و با اموال و امکانات و تجهیزات خود به میدان آمدند و با سم پاش و حتی سم پاش‌های کوله‌ای و دستی، سعی در نقش آفرینی در جهاد سلامت داشتند.

پایان پیام/ 73