صفحه استان یزد در پایگاه‌ اطلاع‌رسانی فهما رونمایی شد/تقدیر از همدلی و فعالیت‌ مجازی کانون‌ها در ایام شیوع کرونا
صفحه استان يزد در پايگاه‌ اطلاع‌رساني فهما رونمايي شد/تقدير از همدلي و فعاليت‌ مجازي کانون‌ها در ايام شيوع کرونا

صفحه استان یزد در پایگاه‌ اطلاع‌رسانی فهما رونمایی شد/تقدیر از همدلی و فعالیت‌ مجازی کانون‌ها در ایام شیوع کرونا

حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر ارزاني که به صورت مجازي در آيين رونمايي از صفحه استان يزد در پايگاه اطلاع‌رساني (فهما) حضور داشت، اظهار کرد: همدلي و فعاليت‌هايي که کانون‌ها در بستر فضاي مجازي در شرايط شيوع کرونا داشتند قابل تقدير و توجه است.
شناسه خبر : 11015 تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ زمان انتشار :

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان یزد، آئین رونمایی از صفحه استان یزد در پایگاه اطلاع‌رسانی فهما، صبح چهارشنبه 13 اردیبهشت با حضور «مجید جوادیان‌زاده» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، «فخر السادات خامسی هامانه» مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان، «علیرضا جدیدی اردکانی» معاون سیاسی امنیتی فرماندار، حجت‌الاسلام «مظفر سالاری» سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد و 15 نفر از برترین های فهما استان و کشوری برگزار شد.

حجت‌الاسلام سالاری در این آیین طی سخنانی اظهار کرد: ما دو هدف عمده را در سطح ستادهای استانی کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد دنیال می‌کنیم که شامل هدف برون‌سازمانی و هدف درون‌سازمانی  می‌شود.


سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌‎های فرهنگی هنری مساجد استان یزد افزود: هدف برون سازمانی ما همدل کردن همه نهادهای مسجد محور مانند سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، بسیج محلات و مساجد و سایر دستگاه‌های همکار در امور مساجد در سطح استان‌ها است تا از این مسیر ارکان مساجد مشخص شود و مدیر مسئول کانون عضو فرهنگی هیات امنا قرار گرفته و سهمی از وقفیات مساجد را برای برنامه‌های فرهنگی دریافت کند.
 
وی ادامه داد: امام مسجد باید کسی باشد که همه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی محلات مسجد محور را سرپرستی کند.
 
حجت الاسلام سالاری افزود: ما از نظر هدف درون‌سازمانی، به وسیله پرتال فهما دو وظیفه مهم را داریم که نخست شامل فعال کردن کانون‌ها و ثبت فعالیت‌های آنها در زیرپرتال استانی و پرتال کشوری است، همچنین وظیفه دوم ما آن است که این پرتال را به عنوان عامل شبکه‌سازی و پیوند بین کانون‌های مساجد قرار دهیم تا هم‌افزایی و ارتقا شکل گیرد و کانون‌ها بتوانند از امکانات یکدیگر بهره ببرند و در برنامه‌های مشترک شرکت کنند.


بر پایه این گزارش در ادامه آیین رونمایی از صفحه استان یزد در پرتال اطلاع‌رسانی(فهما) کلیپ چند دقیقه ای از فعالیتهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استانبه ویژه در ایام کرونا پخش شد.

در ادامه این برنامه، «فخر السادات خامسی هامانه» ضمن قدردانی از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: کانون‌های مساجد از جمله تشکل‌های قوی مردمی به شمار می‌آیند و ظرفیتی عظیم برای فعالیت‌های مختلف دارند لذا باید توجه مضاعفی به این ظرفیت داشته باشیم.


همچنین «مجید جوادیان‌زاده» در این آیین رونمایی طی سخنانی اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، در زمینه‌های مختلف می‌توانند در سطح جامعه اثرگذار باشند همچنان‌که در زمینه سرود همین کانون‌ها بودند که با حمایت حجت الاسلام و المسلمین دکتر «ارزانی» توانستند سرود را بار دیگر در سطح کشور احیا کنند.

این گزارش می‌افزاید: در ادامه آیین رونمایی از صفحه استان یزد در پایگاه اطلاع‌رسانی(فهما)، ارتباط تصویری با حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برقرار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی طی این ارتباط تصویری ضمن قدردانی از فعالیت‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد اظهار کرد: یزد از استانهای موفق و برتر ما در فهما بوده است که جای قدردانی دارد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به پرتال اطلاع‌رسانی (فهما) اظهار کرد: فعالیت‌های کانون‌ها در سراسر کشور می‌تواند به صورت الکترونیکی در سامانه فهما ثبت شود.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: با این وجود اما و با تمام مسایلی که وجود داشت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد توانستند همدل‌تر شده و در بستر فضای مجازی فعالیت‌های ارزشمندی داشته باشند.

گفتنی است در آیین رونمایی از صفحه استان یزد در پرتال اطلاع‌رسانی(فهما)، گروه سرود «فجر جاوید» از کانون فرهنگی هنری «غدیر» که سال گذشته در جریان رویداد ملی (فهما) رتبه اول کشوری را کسب کردند به اجرای سرود پرداختند؛ همچنین در ادامه این برنامه، مدیران کانون‌های فرهنگی هنری «غدیر» و حضرت صاحب‌الزمان(عج)، که به عنوان کانون‌های رتبه اول و دوم کشوری (فهما) شناخته شده بودند، به ارایه نظرات و مطالبات کانون‌های استان پرداختند.