۲۲۰ میلیون تومان به منظور تجهیز کانون های مساجد جذب شده است
۲۲۰ ميليون تومان به منظور تجهيز کانون هاي مساجد جذب شده است

۲۲۰ میلیون تومان به منظور تجهیز کانون های مساجد جذب شده است

فرخنده با بيان اينکه از دو سال قبل در حوزه اختصاص رديف مالي براي خريد تجهيزات مورد نياز کانون هاي مساجد ورود کرديم، گفت: طي اين مدت توانستيم از سازمان مديريت و برنامه ريزي ۲۲۰ ميليون تومان جذب اعتبار داشته باشيم.
شناسه خبر : 10997 تاریخ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ زمان انتشار :

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از خراسان شمالی: «حسین فرخنده»، امروز سه شنبه، 30 اردیبهشت در آیین رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی فهما در خراسان شمالی با مهم برشمردن طرح فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) و تقدیر از اجرای این طرح گفت: این طرح باعث ایجاد انگیزه بیشتر در فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد شد چراکه فهما و پایگاه اطلاع رسانی بچه های مسجدی، فعالیت کانون ها را نمایان تر کرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، اظهارکرد: ما در شرایطی بودیم که به احیاء فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری نیازمند بودیم و اجرای فهما با ایجاد انگیزه برای فعالیت های بیشتر مسجدی، هم دایره فعالان فرهنگی مساجد و هم دایره مخاطبان فعالیت های مسجدی را گسترش داد که قطعا این موضوع امسال تقویت می شود.


فرخنده  اتفاق مهم دیگر در راستای اجرای این طرح را حذف فاصله اجتماعی بین فعالان، متولیان و مخاطبان مساجد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر اگر کانونی در دورترین روستا، فعالیتی انجام دهد، رییس ستاد کانون ها در مرکز هم می تواند این فعالیت را رصد کند.


وی  گسترش دایره اشتراکات کاری کانون های فرهنگی و هنری با سایر کانون های مساجد را از دیگر نقاط مثبت طرح فهما ذکر کرد و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد هم همواره حامی فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد بوده و هست.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه از دو سال قبل در حوزه اختصاص ردیف مالی برای تجهیزات کانون های فرهنگی و هنری ورود کردیم، ادامه داد: خوشبختانه طی این مدت توانستیم از سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبلغ 220 میلیون تومان برای خرید تجهیزات مورد نیاز کانون های فرهنگی و هنری استان جذب اعتبار داشته باشیم.


فرخنده همچنین به مصوبه اخیر شورای برنامه ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم اشاره کرد و گفت: برای شتاب بخشیدن به فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد، مصوب شد یک طرح در حوزه فرهنگی و یک طرح در حوزه هنری از سوی ستاد کانون های استان تدوین و ارائه شود.


فرخنده، حضور و مشارکت 150 کانون فرهنگی و هنری در اجرای طرح راهکار که ویژه ماه مبارک رمضان و در ایام کرونا اجرا شد را از ویژگی های مثبت کانون ها در اجرای فعالیت های اجتماعی بیان کرد و افزود: تولید و توزیع بسته های بهداشتی و غذایی، فرهنگ سازی برای پویش در خانه ماندن، کمک های مومنانه و خانه های نور از جمله فعالیت های همدلانه کانون ها در این ایام است که همچنان ادامه دارد.