طرح ملی «راهکار» ایده‌ای موفق از ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد/فاصله‌گذاری اجتماعی ظرفیت کانون‌ها را متبلور کرد
طرح ملي «راهکار» ايده‌اي موفق از ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد/فاصله‌گذاري اجتماعي ظرفيت کانون‌ها را متبلور کرد

طرح ملی «راهکار» ایده‌ای موفق از ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد/فاصله‌گذاری اجتماعی ظرفیت کانون‌ها را متبلور کرد

کمالي زرکاني با اشاره به اجراي طرح ملي «راهکار» به عنوان ايده‌اي موفق از سوي ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور در ايام شيوع کرونا گفت: کانون‌ها در اين ايام نقش به سزايي داشتند و طرح فاصله‌گذاري اجتماعي نيز در اين ميان ظرفيت و پتانسيل کانون‌هاي مساجد را بيش از پيش معرفي کرد.
شناسه خبر : 10927 تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ زمان انتشار :

«رضا کمالی زرکانی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، با اشاره به شرایط فعالیت‌های مساجد در روزهایی که کرونا در سطح کشور شیوع یافته است، اظهار کرد: اگرچه با شروع اپیدمی کروناویروس و ضرورت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، فعالیت مساجد همانند سایر اماکن محل تجمع افراد به تعطیلی کشده شد، اما به لطف وجود کانون‌های فرهنگی هنری در کنار پایگاه‌های بسیج و هیئت‌های مذهبی، چراغ خانه‌های خدا در راستای امیدبخشی به مردم همچنان روشن و پرفروغ است.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه انتشار ویروس کرونا که قرنطینه خانگی را به دنبال داشت موجب شد تا ظرفیت و توان کانون‌های فرهنگی هنری به عنوان پایگاه‌های مهم اجتماعی بهتر دیده شود، افزود: هیئت‌های اندیشه‌ورز کانون‌ها در نخستین روزهای همه‌گیر شدن بیماری کووید 19 با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز مساجد تشکیل جلسه دادند و با بررسی پتانسیل و ظرفیت‌های خود و اعلام فراخوان بسیج مردمی به مقابله با این ویروس منحوس پرداختند.
 

وی ادامه داد: پس از شناسایی و جذب نیرو و بررسی حوزه‌هایی که نیاز به حضور فعال برای پیشگیری و مقابله با کروناویروس داشتند، اقدامات متعددی انجام شد که از جمله آنها می‌توان به راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک، ضدعفونی و گندزدایی، استقرار تیم‌های غربالگری و کنترل مبادی ورودی و خروجی، همکاری با مراکز بهداشتی در ارائه پیام های بهداشتی به عموم مردم و همچنین شرکت در امر شناسایی افراد مشکوک و هدایت آنها به سمت مراکز بهداشتی از پیش تعیین شده، اشاره داشت که در این راستا افراد در بخش های مختلف سازماندهی شدند.
 

کمالی زرکانی گفت: با همکاری بانوان خیاط عضو کانون‌ها در تولید ماسک و دستکش یکبار مصرف، نگرانی جامعه در رابطه با نبود و یا کمبود این اقلام کاهش یافت و توجیه افراد جامعه از طریق ارسال پیام‌های بهداشتی در فضای مجازی گام مثبت دیگر کانون های فرهنگی هنری مساجد به شمار می رود که نقش بسیار خوبی در حاکم کردن آرامش در جامعه داشت.
 

دبیر شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان همچنین از طرح ملی «راهکار» به عنوان ایده موفق ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور نام برد و عنوان کرد: این طرح به بهترین شکل ممکن به نیازهای اساسی جامعه در شرایط قرنطینه پاسخ می دهد.
 

وی افزود: این طرح بسته کاملی از برنامه های متنوع ازجمله مسابقه کتابخوانی، تفسیر، طرح یاریگران زندگی و ... است که همگی در بستر فضایی مجازی در حال اجراست.
کمالی زرکانی گفت: اجرای میدانی گروه های سرود با رعایت پروتکل های بهداشتی ویژه جشن نیمه رمضان و اهدای جهیزیه به زوج های جوان بخش دیگری از اقدامات پسندیده کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در این روزها بود.
 

کمالی زرکانی همچنین به لبیک گویی کانون های مساجد هرمزگان به فرامین رهبر معظم انقلاب در رابطه با کمک مومنانه اشاره کرد و افزود: تهیه و توزیع بسته‌های ارزاق میان نیازمندان، ذبح 62 راس گوسفند و همچنین توزیع بیش از 800 کیلو گوشت نذری بین ایتام و فقرا با مشارکت 200 میلیونی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان بخشی از ویژه برنامه های رزمایش همدلی، مواسات و کمک مومنانه کانون هاست.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه اقدامات موثر صورت گرفته کانون های فرهنگی هنری مساجد در ایامی که کروناویروس در حال جولان دادن در جامعه است، موجب امیدبخشی می شود، تصریح کرد: اعضای کانون های مساجد مصداق واقعی جوانان آتش به اختیار هستند.
 

وی افزود: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در طول ربع قرن فعالیت این مراکز مهم همواره ثابت کرده اند که در دفاع از مبانی انقلاب اسلامی و آرمان های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.