برنامه های دهه کرامت با محوریت دختران و بانوان برگزار می شود
برنامه هاي دهه کرامت با محوريت دختران و بانوان برگزار مي شود
رییس ستاد مرکزی بزرگداشت دهه کرامت اعلام کرد؛

برنامه های دهه کرامت با محوریت دختران و بانوان برگزار می شود

محور برنامه هاي دهه کرامت در سال جاري توجه بيشتر به بانوان و دختران است. امامزادگاني که از بانوان مکرمه اهل بيت هستند شناسايي و شناسانده شوند. اين مسئله، نگاه تمدني ما به زنان را نشان مي دهد..
شناسه خبر : 61421 تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۴:۳۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اولین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت دهه کرامت با حضور حجت الاسلام خداداده رئیس این ستاد، حجت الاسلام عرب انصاری، معاون امورمجلس و استان های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مدیران و روسای دفاتر تبلیغات اسلامی استان ها ، نمایندگان اعتاب مقدسه و سازمان های عضو ستاد بزرگداشت دهه کرامت پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات دفتر مرکزی این شورا برگزار شد.

 

در ابتدای نشست حجت الاسلام عرب انصاری ضمن تبریک اعیاد گذشته و آرزوی قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: دهه کرامت امسال از ۲۱ اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد. این دهه امسال در بهاری ترین ایام سال واقع شده و مزین به ولادت با برکت حضرت ثامن الحجج و خواهر بزرگوارشان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهم اجمعین است. ملت شریف ما با فلسفه این دهه آشنا هستند و انس خوبی با آن برقرار کرده و برنامه های این ستاد در سراسر کشور به ویژه در سه استان قم، خراسان رضوی و فارس مورد استقبال خوبی قرار گرفته است.

معاون امور مجلس و استان های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، دهه کرامت را فرصتی استثنایی برشمرد و گفت: باید از این فرصت برای خدمت هر چه بیشتر به اهل بیت به ویژه ولی نعمت مان حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام بهره گیریم .

فتح الفتوح سپاه در تحقق وعده صادق

وی با اشاره به شکل گیری ستادهای استانی تصریح کرد: در حال حاضر ستادهای استانی بزرگداشت دهه کرامت در سراسر کشور تشکیل شده و برنامه ها و طرح های پیش بینی شده برای بزرگداشت این ایام را پیگیری می کنند.

حجت الاسلام عرب انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملیات موفق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در موشکباران مراکز نظامی رژیم صهیونیستی، این اقدام را فتح الفتوح سپاه در تحقق وعده صادق" الاسلام یعلی و لایعلی علیه " عنوان کرد و بیان داشت : توان و قدرتمندی نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تدبیر مقام معظم رهبری و حضور مردانه برادرانمان درسپاه افتخار بزرگ دیگری را نصیب انقلاب اسلامی کرد و همه مردم در روزهای اخیر غرق در شور و شادی و افتخار هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای قدردانی از این اقدام نیروهای مسلح و اعلام حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مردم ، مراسم مختلفی را در نقاط مختلف کشور برگزار کردند که همچنان هم ادامه دارد.

 

جشن های دهه کرامت مردم را با فرهنگ رضوی آشنا می کند 

در ادامه نشست حجت الاسلام خداداده با اشاره به توفیق یک ماه مجاهدت و بهره مندی از فیوضات ماه مبارک رمضان خطاب به نمایندگان اعتاب مقدسه و سازمان های عضو ستاد مرکزی بزرگداشت دهه کرامت اظهارکرد: این جمع تجارب زیادی در برگزاری جشن های دهه کرامت دارند که به لطف الهی این جشن ها امروز به یک جریان فرهنگی در کشور تبدیل شده است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به اهمیت گراميداشت این ایام و تاثیرگذاری برنامه ها و جشن های این دهه خاطرنشان کرد: همین برنامه ها و جشن ها مردم ما را با فرهنگ رضوی آشنا و فرهنگ ناب اسلامی در حوزه رضوی را پررنگ می کند.

وی حضور نمایندگان سازمان های مختلف  در این ستاد را مبارک دانست و گفت : امیدواریم این حضور و برنامه ریزی ها به هر چه بهتر برگزار شدن جشن های دهه کرامت کمک کرده و مورد رضایت حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام واقع گردد.

حجت الاسلام خداداده در بخشی از سخنان خود از عنایات و توجه ویژه حجت الاسلام موسی پور، نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم نسبت به برنامه های دهه کرامت و هم نسبت به کانون های فرهنگی هنری مساجد تقدیر و از رهنمودهای ایشان در این زمینه قدردانی کرد .

تلاش می کنیم چند برنامه شاخص را به شکل منسجم در کل کشور برگزار کنیم

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت دهه کرامت با بیان این نکته که اغلب برنامه های دهه کرامت در طول سال در حال برگزاري هستند و تمهیدات آنها در طول سال انجام می شود گفت: سازمان ها و نهادهای عضوستاد بزرگداشت دهه کرامت معمولا در طول سال درگیر برنامه ها و طرح ها هستند و اغلب اختتامیه یا افتتاحیه برنامه ها در ایام دهه کرامت برگزار می شود. مانند جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام که تنها اختتامیه آن در روزهای دهه کرامت برگزار می شود.

وی در ادامه به برنامه های روتین و برنامه ریزی شده دستگاه ها در ایام دهه کرامت اشاره و بیان کرد: در این نشست ها اطلاع یا بررسی برنامه های روتین دستگاه ها مدنظر نیست. بلکه فلسفه شورای هماهنگی دهه کرامت این است که با همفکری و هم افزایی بتوانیم در دهه کرامت چند برنامه شاخص را به شکل منسجم در کل کشور برگزار کنیم.

دختران و بانوان؛ محور برنامه های دهه کرامت  

حجت الاسلام خداداده با اشاره به وجود امامزادگانی که از بانوان اهل بیت هستند و لزوم توجه بیشتر به آنها خاطرنشان کرد:  محور برنامه های دهه کرامت در سال جاری توجه بیشتر به بانوان و دختران است. ما امامزادگانی داریم که از بانوان مکرمه اهل بیت هستند و حتما باید در ایام دهه کرامت در این عرصه برنامه ریزی و کار شود. چرا که این مسئله، نگاه تمدنی ما به زنان را نشان می دهد.

وی یادآورشد: باید تلاش کنیم شخصیت های برجسته و شاخص از میان این بانوان را که در طول تاریخ مورد توجه مردم بوده اند و امروزهم از جایگاه خاصی برخوردارهستند بیش از پیش بشناسیم و بشناسانیم که دهه کرامت از این جهت  فرصت خوبی است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به همه نهادها تاکید کرد: به شعارمحوری و عناوین روزهای دهه کرامت که از سوی کمیته محتوایی این شورا اعلام می شود، توجه داشته و پایبند باشند.

 

در ادامه نشست، هر یک از نمایندگان دستگاه ها و نهادهای مختلف عضو ستاد مرکزی گراميداشت دهه کرامت در رابطه با برنا مه ها و طرح های خود برای این ایام سخن گفتند.

حجت الاسلام فلاحی، (مدیر آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها)، عماد خسروجردی (مدیرمطالعات راهبردی سازمان علمی آستان قدس رضوی) ، حجت الاسلام عرفاتی (نماینده آستان مقدس حضرت عبدالعظیم )، حجت الاسلام مولایی (نماینده کمیته امداد خمینی (ره) )، رضوی (از نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها) ، فتحی (از وزارت آموزش و پرورش) ، محرابی ( نماینده سازمان اوقاف)، نماینده سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی، معاونت امورزنان ریاست جمهوری، نماینده حوزه های علمیه خواهران کشور و نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از جمله افرادی بودند که در این نشست به اختصار درباره طرح ها و برنامه های خود گزارشی ارائه کردند.