همگرایی بین قرآن، فرهنگ و هنر با مسجد می تواند جریان ساز باشد
همگرايي بين قرآن، فرهنگ و هنر با مسجد مي تواند جريان ساز باشد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

همگرایی بین قرآن، فرهنگ و هنر با مسجد می تواند جریان ساز باشد

براتي گفت: فکر نکنيم حوزه قرآن، هنر و رسانه از مسجد جداست. اگر همصدايي و همگرايي ميان آنها ايجاد کنيم مي توانيم جريان ساز باشيم.
شناسه خبر : 61395 تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۱:۳۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حسین براتی در مراسمی که با حضور سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و کارکنان ستاد استان به منظور تقدیر از حمایت های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از مجموعه ستاد کانون های مساجد برگزار شد، بیان کرد: زمان در حال گذر است و ان شاالله از فرصت هایی که خداوند متعال به ما می دهد برای تقویت کار، امورات و انجام وظایف استفاده کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: یکی از کارکردهای اصلی ائمه جمعه در حوزه فرهنگ و دینداری مردم است و امروز که زمینه لازم وجود دارد باید کنار هم قرار گیریم و امر یا اموراتی را تقویت کنیم.

 

وی اضافه کرد: یکی از بزنگاه ها زمانی است که فرصت در اختیار ما و شماست و باید اثربخشی کانون ها را تقویت کرده و توسعه دهیم.

 

براتی اعلام کرد: از جمله کارهای ائمه جمعه، تقویت حوزه دین است و امروز که موضوع کانون های مساجد در دستور کار است و استقبال می کنند باید هدفگذاری ما دقیق و درست باشد و الان که فرصتی فراهم شده باید از این فرصت استفاده کرده و حوزه کانونی تقویت شود. 

 

وی تصریح کرد: ما مدعی هستیم که تربیت یافته حوزه مسجد هستیم و اگر به موقعیت اداری می رسیم، اگر جوانمرد باشیم نباید فراموش کنیم که مسجد باعث رشد اخلاقی، مادی و اداری ما شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: اگر در شهرستانی موضوع مسجد کمرنگ است باید نقطه ضعف را برطرف کنیم؛ خواست قلبی ما این است که در حوزه مسجد فعالیت کرده و کار کنیم و توشه ای برای خود جمع آوری کنیم و باید بکوشیم آنچه از دست ما برمی آید در حوزه فرهنگی و آیینی انجام دهیم.

 

وی تأکید کرد: باید خوب هدفگذاری کنیم و فکر نکنیم که حوزه قرآن، هنر و رسانه از مسجد جداست و باید اینها را با هم متصل کرده و همصدایی و همگرایی ایجاد کنیم و در این صورت توانستیم جریان ساز باشیم.

 

براتی ادامه داد: بین حوزه مسجد و حوزه قرآن نباید فاصله ای باشد و شما باید به صورت تخصصی بخش اشتراک خود را با بخش های مختلف پیدا کرده و نقطه زنی داشته باشید، شما باید نقطه اشتراک را با معاونت های قرآنی، هنری و فرهنگی پیدا کرده و آنجا را تقویت کنید و اینگونه کانون هم به لحاظ هویتی تقویت می شود.

 

وی گفت: وقتی معاونت ها در حوزه کانونی وارد شوند این پیام را برای شهرستان ها دارد که آنها هم در این حوزه وارد شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: ما کنار شما و پشتیبان شما هستیم و ان شاالله بتوانیم اثربخش باشیم.

 

در ادامه سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اظهار کرد: از زحمات شما بسیار تشکر می کنم و الحمدالله با حمایت های شما، مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها هم پای کار آمده اند که اتفاق خوبی است و در واقع کانون ها سرمایه ای برای ادارات ارشاد هستند.

 

حجت الاسلام سید رئوف تقوی با اشاره به برگزاری شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها و پرداختن به موضوع کانون ها خاطر نشان کرد: از شما بابت همراهی مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان ها متشکریم و این همراهی نسبت به سایر استان ها قابل توجه تر است که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

گفتنی است در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیری از جانب حجت الاسلام خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تقدیر شد.