تعامل متولیان مسجدی گام مؤثری در تحقق مسجد طراز اسلامی است
تعامل متوليان مسجدي گام مؤثري در تحقق مسجد طراز اسلامي است
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی:

تعامل متولیان مسجدی گام مؤثری در تحقق مسجد طراز اسلامی است

مرتضي شفيعي همکاري و تعامل حداکثري متوليان مسجدي را عامل پيشبرد فعاليتها و زمينه ساز تحقق مسجد طراز اسلامي دانست.
شناسه خبر : 61393 تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۹:۵۰

 به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» در دیدار رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد آذربایجان شرقی که به منظور ایجاد تعامل حداکثری بین دو مجموعه ترتیب یافته بود، اظهار داشت: موضوع مهم و قابل توجه در همه مباحث مربوط به تحقق مسجد طراز اسلامی، تعامل حداکثری میان متولیان مساجد است که منجر به تعالی جایگاه و نقش این اماکن امن الهی خواهد بود.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به اینکه مسجد طراز جامعه اسلامی، زمینه ساز رشد و تعالی جامعه است، گفت: همكاري متوليان مساجد با يكديگر در پيشبرد فعاليت ها و رسيدن به اهداف پيش بيني شده نقش تاثير گذاري خواهد داشت و مسلماً گام مؤثری در زمینه تحقق مسجد طراز اسلامی می باشد.

 وی تعامل و همکاری میان نهادهای فعال در مساجد را موجب تسهیل امور و رفع موانع، معضلات و اختلافات در برخی مساجد دانست و افزود: فعال شدن مرکز رسیدگی به امور مساجد استان که با تدبیر ارزشمند نماینده محترم  ولی فقیه در آذربایجان شرقی صورت گرفته، مقدمه هماهنگی و تعامل سازنده میان تمام فعالان مسجدی در استان خواهد بود.

شفیعی در بخش دیگری ازسخنان خود  با اعلام فعالیت یک هزار و450 باب کانون عمومی ، 77 باب کانون تخصصی خواهران و 650 باب کتابخانه کانونی در نقاط مختلف شهری و روستایی خاطر نشان کرد:  هر قدمی که در راستای آبادانی معنوی مساجد برداشته شود، ارزشمند و مورد تاکید و حمایت ستاد فهمای استان قراردارد و این ستاد با همه ظرفیت و توان خود آماده همکاری و هم افزایی با مرکز رسیدگی به امور مساجد است.

 حجت الاسلام احمد ذاکری ،رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان  نیز در این دیدار اعلام کرد: بانک اطلاعاتی مساجد شهری و روستایی استان در سامانه مربوطه که ذیل مرکز رسیدگی به امور مساجدکشور فعال است، جمع آوری و تدوین خواهد شد.

وی آموزش ائمه جماعات، هیات امنا، خادمین و فعالان مسجدی را یکی از رویکردهای اصلی و جدی مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد و بر تعامل و همکاری با ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد  استان در راستای تحقق این اهداف تاکید کرد.