7 طرح بزرگ فرهنگی با محوریت کانون های مساجد در استان خراسان شمالی آماده اجراست
7 طرح بزرگ فرهنگي با محوريت کانون هاي مساجد در استان خراسان شمالي آماده اجراست

7 طرح بزرگ فرهنگی با محوریت کانون های مساجد در استان خراسان شمالی آماده اجراست

سرپرست ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي از حمايت و اجراي 7 طرح بزرگ فرهنگي با محوريت مساجد و کانون ها در سراسر استان، خبر داد.
شناسه خبر : 61390 تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۵:۴۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ نشست اداری این ستاد با هدف جمع بندی طرح های تدوین شده و آماده ی اجرا و برنامه ریزی جهت اجرای هر چه بهترآنها، امروز شنبه 25 فروردین برگزار شد.

 

دکتر «تقی صادقی»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی  در این نشست با بیان اینکه سال جدید، سالی پر کار و با برنامه ها و طرح های متنوع ویژه کانون های مساجد است ضمن قدردانی از تلاش های بی وقفه فعالان کانون ها در نقاط مختلف استان، گفت: برنامه های طراحی شده و در دست اجرا در قالب طرح هایی تدوین و به بنیاد شهید آوینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد  که مورد حمایت قرار گرفت وهم اکنون آماده اجرا است.

 

وی با معرفی این طرح ها گفت:  طرح قرآنی"خانه های نور" با  هدف ساماندهی و ارتقاء دوره ها و محافل قرآنی خانگی در نقاط مختلف استان و البته آموزش مربیان قرآنی و کیفیت بخشی به محافل انس با قرآن و برگزاری مسابقات قرآنی در این قالب، تهیه و تدوین طرح "مرزبانان فرهنگ" با محوریت 15 کانون فرهنگی هنری در 15 روستای مناطق مرزی استان از آن جمله است.

 

دکتر صادقی در ادامه افزود: طرح "زندگی پویا" با آموزش و مهارت افزایی سبک زندگی اسلامی، طرحی با محوریت ایثار و شهادت با شناسایی کانون های تخصصی و آموزش تاریخ شفاهی زندگی شهدا و ترویج گفتمان ایثار و شهادت از دیگر طرح های حمایت شده  برای سال جدید است.

 

وی در تکمیل این خبر گفت: همچنین طرح توانمندی سازی مدیران و رابطین کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در قالب دوره آموزشی با حضور اساتید ارزشمند ، "تربیت حافظان قرآنی" و "محله هنر"  با محوریت مساجد و فعالان  کانون ها از دیگر برنامه هایی است که به زودی شاهد اجرای آنها خواهیم بود.