دومین نشست شورای راهبری اهل سنت ستاد کانون های مساجد
دومين نشست شوراي راهبري اهل سنت ستاد کانون هاي مساجد
دقایقی پیش برگزار شد؛

دومین نشست شورای راهبری اهل سنت ستاد کانون های مساجد

دومين نشست شوراي راهبري اهل سنت ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور دقايقي پيش با حضور رئيس، معاونان و مديران استاني اين ستاد در سالن جلسات ساختمان شهيد بهشتي برگزار شد.
شناسه خبر : 61361 تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۶:۳۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، دومین نشست  شورای راهبری اهل سنت این ستاد به صورت برخط دقایقی پیش با حضور رئیس، معاونان و مدیران استانی این ستاد در سالن جلسات ساختمان شهید بهشتی برگزار شد.

حجت الاسلام کمال خداداده در این نشست با اشاره به این نکته که تعدادی از کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان های مختلف کشور، متعلق به برادران اهل تسنن است و اعضای آنها از برادران اهل سنت هستند اظهار کرد: این موضوع ضرورت ایجاد شورای راهبری فعالیت های کانون های اهل سنت را سرعت بخشید و این شورا همزمان با برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در استان کردستان ( اسفند 1402) با پیام ویژه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان داشت: کانون های اهل تسنن و فعالیت های فرهنگی هنری اعضای آنها برای ما یک فرصت است همچنان که حضور برادران اهل تسنن در ایران یک فرصت در راستای تمدن سازی است.

 

وی با اشاره وجود برخی تفاوت ها در کانون های مساجد اهل تسنن خاطرنشان کرد: برخی از رویکردها، امتیازها ، رویدادها و برنامه ها در کانون های اهل سنت متفاوت از برنامه ها و رویکردها و رویدادهای کانون های مساجد شیعه است، همچنان که نگاه مقام معظم رهبری نسبت به حوزه های علمیه و مدارس برادران اهل سنت متفاوت و ویژه است و اتفاقا همین تفاوت ها ظرفیت های جدید ایجاد می کند .

حجت الاسلام خداداده افزود: باید تلاش کنیم از این ظرفیت ها در جهت مودت، وحدت و هم افزایی هر چه بیشتر استفاده کنیم.

وی در ادامه به حضور شخصیت های برجسته اهل تسنن در شورای راهبری اهل سنت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: شخصیت های برجسته و صاحب نظری در میان اهل سنت هستند که می توانند  کمک کار و یاری رسان ما در این مسیر باشند.

 

خداداده در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع واگذاری ریاست این شورای راهبری به آقای پورذهبی اشار کرد و گفت: پیشنهادات مختلفی در این زمینه ارائه شد و با توجه به سوابق آقای پورذهبی و این که ایشان شخصیتی برجسته درعرصه تقریب و همچنین نماینده ولی فقیه در استان کردستان هستند مقرر شد ریاست شورای راهبری نیز به ایشان واگذار شود تا به لطف خدا همچنان که تا کنون منشاء اثرات و برکات فراوان بوده اند کانون های مساجد هم بتوانند در این عرصه از حضور ایشان بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: سعی ما براین است که بتوانیم جلسات این کارگروه را در تهران و با حضور شخصیت ها، صاحب نظران و علمای اهل سنت برگزار کنیم.

برگزاری دوره های توانمندسازی مدیران کانون های اهل سنت و برگزاری دوره های آموزش حضوری حرفه ای از دیگر برنامه های در دست اقدام این ستاد است که حجت الاسلام خداداده در این نشست به آن اشاره کرد.

در ادامه مدیران استانی در استان های بوشهر، گلستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، آذربایجان غربی و اردبیل هر یک در رابطه با کانون های فرهنگی هنری اهل سنت در استان خود، فعالیت های آنها و پیشنهادات مختلف در این رابطه مطالبی بیان کردند.