میثاق نامه کانون های مساجد موجب رونق روزافزون مساجد می شود
ميثاق نامه کانون هاي مساجد موجب رونق روزافزون مساجد مي شود
مشاور وزیر فرهنگ با حضور در غرفه ستاد در نمایشگاه بین المللی قرآن ؛

میثاق نامه کانون های مساجد موجب رونق روزافزون مساجد می شود

حجت الاسلام ارباب سليماني گفت: پيوند کانون هاي فرهنگي هنري حول محور قرآن با بهره مندي از تجربيات يکديگر و برگزاري برنامه هاي مشترک، به هم افزايي آنها افزوده و موجب رونق روزافزون مساجد مي شود.
شناسه خبر : 61198 تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۲۱:۲۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور؛ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در غرفه این ستاد در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ضمن اشاره به ابتکارات و خلاقیت های کانون های مساجد اظهارکرد: کانون های مساجد تلاش می کنند با ابتکار و خلاقیت، گام های جدیدی در راستای تقویت بنیه مساجد بردارند. یکی از این ابتکارات امضای میثاق‌نامه میان کانون‌های مساجد است تا ضمن آگاهی از ظرفیت های یکدیگر با برنامه ریزی هدفمند در راستای تقویت مساجد در کنار هم قرار گیرند.

 

حجت الاسلام ارباب سلیمانی خاطرنشان کرد: اگر بتوان این پیوند را حول محور قرآن و با بهره مندی از تجربیات یکدیگر و برگزاری برنامه های مشترک ، استحکام بخشید و به هم افزایی کانون ها افزود، مسلما موجب رونق روزافزون مساجد خواهد شد.

وی با بیان این که هم افزایی و همکاری مساجد برخاسته از توصیه های مقام معظم رهبری است تصریح کرد: مساجد یک محله ممکن است هریک به تنهایی بسیار فعال و پرکار باشند اما چندان با هم مرتبط نباشند. اما اگر در قالب یک میثاق نامه برای انتقال تجربیات به هم و برگزاری برنامه های مشترک تلاش کنند می توانند نوید بخش اتفاقی مبارک باشند که این کار با استفاده از فرصت نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تسریع شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : مساجد مانند حلقه هایی از هم جدا هستند که اگر به هم وصل شوند، سلسله ای نورانی را شکل می دهند که رشد محلات در عرصه های فرهنگی ، اجتماعی و حتی اقتصادی را به دنبال خواهد داشت و از سوی دیگر شبکه ای شدن مساجد را رقم می زنند. حجت الاسلام سلیمانی افزود : اگر مساجد به یک شبکه ملی تبدیل شوند می توان در عرصه فرهنگی یک قدرت و یک جبهه فرهنگی قدرتمند را رقم زد و در نگاه وسیع تر می توان این شبکه را در سطح فراملی و بین المللی شکل داد.

مشاور وزیر ارشاد با اشاره به مشکلات و معضلات موجود در کشورهای مسلمان تاکید کرد : امروز کشورهای اسلامی گرفتار مشکلات بسیاری هستند و مهم ترین معضل امروز جهان اسلام ، مسئله غزه و جنایاتی است که در حق مردم غزه اتفاق می افتد. اگر مساجد ما در کشورهای اسلامی حول محور قرآن انسجام داشتند و در قالب یک شبکه فراملی فعالیت می کردند، امروز می توانستند از این ظرفیت و قدرت برای پشتیبانی و حمایت از مردم مظلوم غزه بهره گیرند.

وی افزود: اگر مساجد ما در جایگاه خود قرار گیرند می توانند حتی در سطح بین الملل تاثیرگذار باشند و یکی از راهکارهای قرارگرفتن در این جایگاه، هم افزایی کانون های مساجد در قالب میثاق نامه است.